újabb oktatási intézményt foglaltak el a hallgatói

A Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) elfoglalták szeptember 1-én az egyetemet. A bent tartózkodó diákok különböző eszközökkel elbarikádozták a Vas utca 2. és 2/b. szám alatti egyetemi épületeket. A tegnapi nap folyamán a helyszínre érkező sajtóval azt is közölték, hogy kiválasztott külsősökön kívül csupán az egyetem polgárait engedik be a lefoglalt épületbe, így oda sem az új vezetőség, sem pedig a média nem léphet be jelenleg.

Megfogalmazták 13 pontos követelésüket is, amely szerint a foglalás megszűnéséről akkor indulhatnak egyeztetések, ha ezeket elfogadják. A 13 pont a következő:

  • „Garantált autonómiát az egyetemnek!
  • Elutasítjuk az egyetem modellváltásáról szóló törvényt jelenlegi formájában!
  • Elutasítjuk a kuratórium és a felügyelőbizottság kinevezésének módját, így ezzel a kuratóriumot és a felügyelőbizottságot is!
  • Elutasítjuk a fenntartó által fenntartott alapdokumentumokat!
  • Elutasítunk bármilyen önkényesen kinevezett vezetőséget!
  • Követeljük a szenátus jogkörének visszaállítását!
  • Követeljük a lemondott szenátus által elfogadott alapdokumentumok elfogadását!
  • Követeljük a jelenlegi kuratórium lemondását!
  • Követeljük, hogy az alapítvány alapítójogai ne kerülhessenek át az államtól az alapítványhoz!
  • Követeljük, hogy az állam ne vonulhasson ki teljesen az egyetem finanszírozásából!
  • Követeljük, hogy az egyetem neve kerüljön vissza az alapítvány nevébe!
  • Nyomatékosan kijelentjük, hogy a pártpolitikától továbbra is elhatárolódunk, és tiszteljék meg az ügyünket azzal, hogy távolmaradnak tőle!
  • Az egyetemre további rendelkezésig csak az egyetem jelenlegi polgárai léphetnek be.”

A SZFE hallgatóinak hatására más oktatási intézmények hallgai is csatlakoztak és megfogalmazták saját 13 pontjukat:

1.jpg

Címkék: szfe, szfe 13 pont